TRENDY W PANDEMII 2020/2021

TRENDY W PANDEMII 2020/2021

Pandemia COVID-19 niezaprzeczalnie ma wpływ na nasz tryb życia, nasze wybory i naszą codzienność. Pośród wielu negatywnych skutków pandemii, znajdziemy również te pozytywne, które wpłynęły na zmianę nawyków, podjęcie dobrych decyzji czy wdrożenie do swojego życia nowych rozwiązań. Większość z nich zostanie z nami na długo. O czym mowa?

Ekologia

Cieszący trend, który jest z nami od nie tak dawna, ale wróżymy mu wspólną, świetlaną przyszłość. Podczas pandemii wzrosła świadomość konsumencka, co idzie w parze z dokonywaniem bardziej przemyślanych wyborów. Prozdrowotny trend spowodował, że zaczęliśmy bardziej przychylnie przyglądać się produktom Eko, Bio czy chociażby wybierać dobre jakościowo produkty. Ograniczamy plastik, mamy więcej czasu na segregowanie śmieci i oszczędzamy pieniądze na zbyteczne rzeczy i przy tym – zmniejszamy produkcję odpadów. Pomogliśmy też środowisku nieświadomie, ograniczając emisję gazów cieplarnianych poprzez zniwelowanie podróży i lotów.

 

 Jedzenie na wynos

Nie da się ukryć, że szczególnie mocno na pandemii ucierpiała również gastronomia. Wychodząc naprzeciw potrzebom i chcąc przetrwać, restauracje zaczęły serwować jedzenie na wynos. Metoda prób i błędów udowodniła, że jedzenie na wynos wcale nie musi być gorsze niż to jedzone w lokalu. Staranne wykonanie, odpowiednie, nadające się do recyklingu opakowania, przemyślany, dopasowany do odległości transport to klucz do obustronnej satysfakcji. Dodatkowym atutem jest to, że i restauracje zaczęły wspierać lokalne przedsiębiorstwa, zaopatrując się u nich w produkty.

 

Zabiegi kosmetologiczne

Podobnie jak w przypadku ekologii i gastronomii, kosmetologia również przeżywa swoją drugą młodość. Pobudzona świadomość konsumencka spowodowała, że zaczęliśmy dbać o siebie również w kontekście ciała. Masaże, zabiegi na ciało, oczyszczania skóry to właśnie coś, co polubiły Polki. Tak jak na początku jedynym salonem, w którym bywaliśmy, był nasz domowy, tak później potrzeba zadbania o siebie zwyciężyła. By zachęcić klientów, salony wprowadzały atrakcyjne pakiety promocyjne.

 

Zakupy przez Internet

Niezaprzeczalnie kurierzy na początku pandemii mieli ręce pełne pracy. W rozwijającej się fazie epidemii strach i ograniczenia zmusiły nas do wyboru sklepów internetowych, co nie dla każdego było komfortowe. Dziś jednak trend ten stał się codziennością. Dużo firm przeniosło swoją działalność do Internetu, czego z pewnością dziś nie mogą żałować.

                                                                                                                                                                                                                                                J.Karp