Fartuch w gastronomii – ochrona przed zabrudzeniami czy element identyfikacji wizualnej?
Fartuch w gastronomii – ochrona przed zabrudzeniami czy element identyfikacji wizualnej?

Fartuch w gastronomii – ochrona przed zabrudzeniami czy element identyfikacji wizualnej?

Fartuchy ochronne są podstawowym wyposażeniem pracowników w lokalu gastronomicznym. Korzystają z nich zarówno szefowie kuchni, kucharze, cukiernicy, jak i barmani czy kelnerzy. Podstawową funkcją odzieży ochronnej w gastronomii jest zabezpieczenie ubrań przed zabrudzeniami, których w kuchni nie da się uniknąć. Tłuszcze, kolorowe napoje, czekoladowe polewy – to tylko niektóre z potencjalnych plam, które mogą pojawić się na prywatnych ubraniach pracowników. Wykonywanie obowiązków w szybkim tempie, często w wysokich temperaturach wymaga odpowiedniego stroju, który zapewni komfort pracy. Oprócz odpowiedniej ochrony ważna jest również wygoda. Właśnie takim ułatwieniem mają być fartuchy ochronne, które nie dość, że pozwolą zachować czyste ubrania, to będą odpowiednio dopasowane i wykonane z odpowiedniego materiału. Kluczowy jest materiał, który powinien być oddychający i odporny na zabrudzenia. Fartuch musi być również dobrze skrojony, tak by stał się „drugim ciałem” i nie ograniczał ruchów podczas przygotowywania czy serwowania posiłków. 

Jednak czy odzież ochronna w gastronomii spełnia tylko funkcję ochronną? Biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy restauracyjne – nie. Aktualnie stylowe i oryginalne fartuchy są również elementem wpływającym na postrzeganie całego lokalu. Designerskie wzory oraz nietypowe modele sprawiają, że proces obsługi kelnerskiej staje się wyjątkowym doświadczeniem. Na kulinarnych mapach miast pojawia się coraz więcej nowych miejsc, zatem niejednokrotnie dodatkowym elementem wyróżniającym lokal na tle innych jest właśnie niestandardowa odzież pracowników. Zatem fartuchy ochronne mogą przyciągać wzrok gości i okazać się kluczem do sukcesu.

Wszystkie komentarze